Pozycjonowanie – (ang. Search Engine Optimization – SEO, Web Positioning) jest to proces, który ma na celu zwiększyć widoczność strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwarki za pomocą słów kluczowych, zwiększając pozyskanie odbiorców.
Zdecydowana większość klientów korzysta z Google (nawet ponad 90%). Dlatego aby być widocznym, strony muszą spełnić odpowiednie warunki:
- bezpieczeństwo
- szybkość wczytywania strony
- adekwatne do danej frazy informacje
Osoby zajmujące się pozycjonowaniem, nie tylko dbają o to, żeby strona była bardziej widoczna, ale również, aby treści na niej zawarte były czytelniejsze i trafiające do szerszego grona odbiorców.
Idealnym by było, gdyby strona po wpisaniu przez odbiorcę danego słowa kluczowego pokazała się w pierwszej dziesiątce rekordów.
Jak działa Google?
Działania Google, można porównać do pracy biblioteki. Po wpisaniu hasła, wyszukiwarka pokaże Ci wyniki, które będą najbardziej pasujące do Twoich oczekiwań. Jednocześnie doskonale radzi sobie z literówkami, czy błędami ortograficznymi, a nawet sama proponuje uzupełnienie wpisywanego hasła. Dzieje się tak dlatego, że google, jest to wyszukiwarka tekstowa i “czyta” treści, które są na niej zawarte. Dzięki algorytmom i sztucznej inteligencji Google potrafi odczytać kontekst wpisanych słów.
Najczęściej już jedno wyszukiwanie wyszukiwarki wystarczy, by znaleźć odpowiedź na zadane pytanie, a Google stara się, żeby działo się tak nawet w przypadku mniej popularnych haseł. Dlatego też tak bardzo istotne są jakościowe wpisy na naszych stronach internetowych.
Optymalizacja strony WWW
Optymalizacja strony są to wszystkie działania podjęte w celu ulepszenia treści na stronie, a dzięki temu polepszenia widoczności naszej witryny przez wyszukiwarkę. Odpowiednia optymalizacja strony dzięki polepszaniu jakości tekstów, grafiki, fraz kluczowych oraz formatu pozwala wyszukiwarkom zrozumieć co zobaczyłby człowiek gdyby faktycznie odwiedziłby stronę.
Poza widocznymi aspektami optymalizacji strony, takimi jak optymalizacja treści, niemniej ważna jest również:
- Optymalizacja kodu strony internetowej. Jest to dostosowanie kodu źródłowego, aby algorytm Google płynnie poruszał się po stronie głównej oraz podstronach.
- Optymalizacja grafiki, czyli udoskonalenie wagi i jakości obrazu, oraz dodanie odpowiednich opisów.
- Optymalizacja słów kluczowych, to znaczy dobranie odpowiednich i najważniejszych dla nas zwrotów, dzięki którym internautom łatwiej będzie odszukać naszą stronę.
- Optymalizacja linków wewnętrznych, to jest płynniejsze poruszanie się po podstronach, dzięki hiperłączom, czyli zachęcanie odbiorcy do dalszej eksploracji naszej strony www.
Wartościowe teksty na stronie
Odpowiednie treści na stronie są bardzo ważne. Co charakteryzuje wartościowy tekst? Niekoniecznie długość. Jakość gra tu kluczową rolę.
Istotne poza treściami informacyjnymi takimi jak opis na stronie głównej (który powinien być poprawny, czytelny i zrozumiały), istotna jest też bezpośrednia droga kontaktu, taka jak czat lub przekierowanie na e-mail. Dodatkowo ciekawą i popularną metodą poszerzania informacji na stronie są blogi. Artykuły informacyjne, dzięki którym możemy opisać dokładnie formę naszej działalności, dzięki czemu klient będzie miał dokładny zarys naszej pracy i wykonywanych zleceń.
Ciekawym rozwiązaniem jest też pisanie poradników, które jeszcze chętniej będą odwiedzane przez odbiorców. Pamiętajmy jednak o tym, żeby nasze treści były odpowiednio bogate we frazy kluczowe, które są niezbędne w polepszaniu widoczności. Nie powinniśmy zapominać również, że poza treścią bardzo ważny jest format oraz grafika, żeby nasza strona poza wartościowymi informacjami była estetyczna.
Słowa kluczowe
Są to słowa, które są najczęściej wpisywane przez potencjalnego klienta. Np. Jeżeli Twoja firma zajmuje się sprzedażą kwiatów na terenie Warszawy, to potencjalny klient wpisze frazę “kwiaciarnia Warszawa”, i to już jest właśnie ta fraza.
Wybór odpowiednich słów kluczowych to jeden z kluczy do sukcesu. Warto się dobrze zastanowić jakie hasła będą najlepsze.Niedbale dobrane słowa kluczowe, może skutkować brakiem pożądanego efektu, a w konsekwencji tracimy czas i pieniądze.
W iDesigns, pomagamy klientom w doborze najlepszych słów kluczowych.
Linki do strony (link building)
Link do strony (link zwrotny) polega na tym, że pochodzi z innej strony i wskazuje na naszą. Pomaga organicznie, czyli naturalnie zwiększyć ruch na naszej stronie, a dla wyszukiwarek każdy link z ważnej dla google domeny jest traktowany jako wartościowy ruch w Internecie. Właśnie nimi wyszukiwarka, będzie się sugerowała w umieszczeniu strony wyżej w wynikach. Dlatego link building jest tak ważny.
Czy można pozycjonować samemu?
Oczywiście! Pozycjonowanie jest w stanie dać ogromną satysfakcję, szczególnie gdy widać zwiększenie obrotu w naszej firmie. Niestety trzeba widzieć, że wymaga dużego nakładu czasu, trzeba je wykonywać regularnie oraz wymaga doświadczenia. Bez tego można spowodować, że zamiast wdrapywać się wyżej w Google, będziemy coraz bardziej spadać. Dlatego zachęcamy do współpracy z osobami i firmami, które mają już doświadczenie w tej branży.